آلمان از توافق روسیه و اوکراین استقبال کرد

به گزارش بلاگ پو، صدراعظم آلمان با صدور یک بیانیه، از توافق گازی نمایندگان روسیه و اوکراین در وین درباره تداوم انتقال گاز به اروپا استقبال کرد.

آلمان از توافق روسیه و اوکراین استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که فشارهای آمریکا به کشورها و شرکت های مشارکت کننده در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 ادامه دارد، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از توافق گازی دوشنه شب دو کشور روسیه و اوکراین استقبال نموده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، توافق روسیه و اوکراین به منظور تداوم انتقال گاز طبیعی روسیه به کشورهای اروپایی با استقبال دولت آلمان روبرو شده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز سه شنبه با صدور یک بیانیه، نهایی شدن توافق بین کی یف و مسکو در نشست وین را یک سیگنال خوب و مهم برای تضمین امنیت تامین نیازهای گازی اروپا توصیف نموده است.

آلمان حدود یک سوم از نیازهای گاز طبیعی خود را از روسیه و از طریق خط لوله نورد استریم تامین می نماید. استقبال برلین از توافق روسیه و اوکراین در شرایطی اجرا شده که فشارهای واشنگتن به مشارکت کنندگان در خط لوله نورد استریم 2 همچنان ادامه دارد و در قانون بودجه دفاعی آمریکا، از دولت خواسته شده که شرکت هایی مشارکت کننده در این پروژه شناسایی و مورد تحریم قرار گیرند.

خط لوله نورد استریم 2، پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و 5 شرکت اروپایی ENGIE فرانسه، OMV اتریش، رویال داچ شل انگلیس و هلند، Uniper و Wintershall آلمان است.

این خط لوله 745 مایلی دو قلو، سالانه 55 میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد نمود. این خط لوله از آب های منطقه ای دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می نماید.

در صورت اجرایی شدن پروژه نورد استریم 2، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد نمود.

صدر اعظم آلمان پیش از این در سخنرانی اواخر آذرماه خود در مجلس این کشور مخالفت خود را با تحریم های فراسرزمینی آمریکا علیه ایران و پروژه گازی روسیه با آلمان بیان نموده بود.

مرکل گفته بود که برلین مخالف هرگونه تحریم های فراسرزمینی است، چه این تحریم ها ایران یا پروژه گازی نورد استریم 2 را هدف گرفته باشند (جزئیات بیشتر).

م

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18625

به "آلمان از توافق روسیه و اوکراین استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از توافق روسیه و اوکراین استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید