اکسون موبیل پروژه احداث پایانه LNG در پاکستان را لغو کرد

به گزارش بلاگ پو، شرکت اکسون موبیل آمریکا، طرح های خود برای احداث پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) در پاکستان را لغو کرد.

اکسون موبیل پروژه احداث پایانه LNG در پاکستان را لغو کرد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبیون، شرکت اکسون موبیل آمریکا، طرح های خود برای احداث پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) در پاکستان را لغو کرد.

به گفته منابع آگاه، این شرکت آمریکایی از مشارکت با شرکت اینرگس ترمینال خارج شده است. اینرگس ترمینال، کنسرسیومی از چندین شرکت از صنایع مختلف سیمان، منسوجات و برق است.

هدف اصلی اکسون موبیل برای پیوستن به این کنسرسیوم، تامین LNG برای پاکستان بود. دولت پاکستان به 5 شرکت از جمله اکسون موبیل اجازه داد تا پایانه های LNG در این کشور تاسیس کند، اما هیچ ضمانتی به این شرکت ها ندارد و آن ها باید پایانه ها را با مسئولیت خود ایجاد کنند.

سخنگوی اکسون موبیل به بیزینس ریکوردر گفت: اکسون موبیل در حال برآورد تمامی گام های مناسب را برای کاهش چشمگیر هزینه های سرمایه ای و عملیاتی در کوتاه مدت به علت شرایط بازار و کاهش قیمت کالا های اساسی است.

از زمانی که اکسون موبیل وارد پاکستان شده، با مشکلاتی روبرو است. این شرکت حفاری برای ذخایر نفت و گاز شیل را آغاز کرده است و از دولت پاکستان درخواست کرد تا زمین های بیشتری در سواحل کراچی به آن اختصاص دهد، اما مقامات پاکستانی با این درخواست مخالفت کردند.

در حال حاضر، دو پایانه LNG در پاکستان با ظرفیت 1.3 میلیون فوت مکعب در روز، واردات برای تامین نیاز های داخلی را مدیریت می کند. با این حال، این کشور به پایانه های LNG بیشتری برای تامین فزاینده تقاضای داخلی گاز خود نیاز دارد.

بر اساس برآورد دولت پاکستان، این کشور در سال های آینده به 3 میلیارد فوت مکعب گاز در روز نیاز خواهد داشت. تولید گاز طبیعی داخلی پاکستان با سرعت 6 درصد در سال رو به کاهش است از اینرو به بخش خصوصی نیز اجازه واردات گاز داده شده است.

گفتنی است خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در سال 2012 در نقطه صفر مرزی زده شد و پس از آن ایران، بخش ایرانی این خط لوله در خاک خود را کامل کرد که اکنون در حال خاک خوردن است، ولی طرف پاکستانی پس از تغییر دولت این کشور، هر بار به بهانه های مختلف از تکمیل این خط لوله سرباز زد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36934

به "اکسون موبیل پروژه احداث پایانه LNG در پاکستان را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسون موبیل پروژه احداث پایانه LNG در پاکستان را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید