تولید روزانه پنج هزار بسته محصولات ضدعفونی در دانشگاه آزاد

به گزارش بلاگ پو، خط تولید انبوه محصولات بخور اوکال و ژل های ضدعفونی کننده با تیراژ روزانه پنج هزار بسته، طی هفته های آینده به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس راه اندازی می شود.

تولید روزانه پنج هزار بسته محصولات ضدعفونی در دانشگاه آزاد

به گزارش گروه علمی ودانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، زهرا خلج رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، گفت: خط تولید محصولات بخور اکالیپتوس و ژل های ضدعفونی کننده با همکاری مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحدهای غرب استان تهران و مشارکت دانشجویان و نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان واحد شهرقدس به تولید رسیده بود، هفته های آینده جهت تولید انبوه با تیراژ روزانه پنج هزار بسته راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: این پروژه با نظارت علمی عبداله قاسمی پیربلوطی رئیس مرکز تحقیقات و سرپرست دانشگاه آزاد واحدهای غرب استان راه اندازی شده و در حال حاضر با مدیریت اجرایی بنده با هدف تامین نیازهای کشور و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی به مرحله تولید و ارسال به بازار رسیده است .

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس گفت: نظارت دقیق علمی بر پروژه توسط عبدالله قاسمی پیربلوطی سرپرست واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت انجام می شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و باهدف تنظیم بازار فروش محصولات ضدعفونی کننده به تولید و بهره برداری رسیده است.

عضو هیات علمی واحد شهر قدس تاکید کرد: تجاری سازی و تولید انبوه این مواد که فرمولاسیون آن تحت نظارت دقیق مرکز تحقیقات گیاهان دارویی قرار گرفته، با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از ظرفیت های دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اعضای باشگاه با هدف حمایت از اشتغال جوانان مستعد و دغدغه مند و تنظیم بازار فروش و خنثی کردن احتکار محصولات توسط افراد سودجو در شرایط کنونی، اجرا شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان واحد شهرقدس گفت: ترکیبات محصول بخور اکالیپتوس از عصاره اتانولی 70درصد از برگ های اکالیپتوس که حاوی ترکیبات مهم ضدمیکروبی و ضدعفونی کننده هواست و در ضدعفونی کردن محیط کار و منازل بسیار مؤثر است، به دست آمده است و تمامی این محصولات به صورت ارگانیک در مزارع گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تولید شده است. محصول دیگر ژل ضدعفونی کننده گیاهی (ژل آزاد) است که بر پایه 75درصد ژل آلوورا، 20درصد ژل بهداشتی و 5درصد عصاره های اتانولی گیاهان دارویی مانند زوفا، آویشن، اکالیپتوس، مریم گلی، اسطوخودوس، رزماری، گم گیاهی و اسانس های آویشن، مورد و گل رز به دست آمده است.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21178

به "تولید روزانه پنج هزار بسته محصولات ضدعفونی در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید روزانه پنج هزار بسته محصولات ضدعفونی در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید