هازارد و چلسی؛ یک قدم به پیش، یک قدم به پس

به گزارش بلاگ پو، ادن هازارد ابرستاره چلسی خواستنی ترین ستاره این فصل اروپا محسوب می گردد.

هازارد و چلسی؛ یک قدم به پیش، یک قدم به پس

به گزارش خبرنگاران ، ادن هازارد از جام جهانی به این سو تیتر یک فوتبال قاره سبز است. فوق ستاره ای که یک تنه بلژیک را به جمع 4 تیم خاتمهی رساند تا بزرگترین افتخار فوتبال بلژیک رقم بخورد. نمایش سحرانگیز هازارد در روسیه او را در صدر لیست خرید تیم های بزرگ قرار داد اما چلسی رندانه اجازه جدایی ابرستاره خود را نداد تا هازارد کماکان با پیراهن آبی شیرهای لندنی طنازی کند. اگرچه تداوم درخشش او در ترکیب چلسی مشتریان پر و با قرص او را برای خرید ستاره بلژیکی مصمم تر نموده و هر روز شایعات پیرامون او بیشتر و بیشتر می گردد. اگرچه او با فراست و زیرکی در قبال این شایعات واکنش نشان می دهد.

خداحافظی با فوتبال در چلسی؟

ادن هازارد در این چند سالی که با پیراهن چلسی به میدان رفته همواره از بهترین ها بوده و در فصل جاری هم زیر نظر مائوریتسیو ساری درخشیده و بهترین بازیکن لیگ جزیره بوده است. هافبک 27 ساله بلژیکی از سال 2012 در باشگاه آبی لندن بازی می نماید و در استنفوردبریج تاثیر قابل توجهی داشته است. چلسی با درخشش هازارد به موفقیت های قابل توجهی دست یافته که از جمله آنها می توان به دو بار قهرمانی این تیم در لیگ برتر اشاره نمود.

این در حالی است که در طول تابستان سال جاری شایعات زیادی درباره احتمال پیوستن هازارد به رئال مادرید مطرح بود، شایعاتی که تا خاتمه فصل نقل و انتقالات به واقعیت تبدیل نشد. این در حالی است که خود هازارد در آن موقع اعلام نموده بود که اگر چنین فرصتی پیش بیاید به انتقال به رئال مادرید بی علاقه نخواهد بود. ولی با آغاز فصل جدید، هازارد زیر نظر سرمربی جدید چلسی، مائوریسیو ساری درخششی خارق العاده را تجربه نموده و این فصل به اندازه ای به او خوش گذشته که مدعی شده ممکن است تا زمان بازنشستگی به بازی در چلسی ادامه دهد.

هازارد می گوید با اینکه ممکن است تا خاتمه دوران فوتبالی اش در این باشگاه بماند و با لباس چلسی از فوتبال خداحافظی کند مسئله ای ندارد: ممکن است فوتبالم را در چلسی تمام کنم. در حال حاضر هیچ مسئله ای وجود ندارد. من از این باشگاه راضی هستم و خانواده ام هم از اینجا کاملا راضی و خوشحالند. پس اگر به اسپانیا نروم، هیچ اشکالی ندارد. من عاشق طرفداران چلسی هستم و فکر می کنم آنها هم مرا دوست دارند. هر چه در آینده اتفاق افتد من خوشحال خواهم بود و این همه چیز است که می توانم بگویم.

لیبل 150 میلیون یورویی بر روی هازارد

به رغم ادعای هازارد، رئال مادرید کماکان علاقه مند به جذب ستاره بلژیکی چلسی است و بارها نسبت به این موضوع ابراز تمایل نموده است. جذب هازارد در تابستانی که پشت سر گذاشتیم، جزو برنامه های رئال مادرید بود اما به دلایل مختلف این انتقال میسر نشد. ارزش هازارد پیش از جام جهانی 100 میلیون یورو تخمین زده می شد ولی با درخشش در آن رقابت ها به یکباره قیمت او جهشی فوق العاده پیدا کرد. هازارد تاکنون بارها از علاقه اش برای پیوستن به رئال سخن گفته و پس از اتمام جام جهانی نیز تایید کرد که دوست دارد از چلسی جدا شده و راهی رئال گردد اما مشکل زمانی آغاز شد که باشگاه چلسی برای فروش هازارد، تقاضای 150 میلیون یورو کرد. برای واگذاری هازارد در نقل و انتقالات زمستانی پیش رو نیز رقم درخواستی همچنان 150 میلیون یورو است.

مسئولان رئال که نمی خواستند 150 میلیون یورو برای جذب هازارد بپردازند، چشم به درخشش احتمالی آسنسیو و وینیسیوس دوختند اما نه تنها اینگونه نشده بلکه هازارد لیگ برتر را طوفانی آغاز نموده تا ثابت کند که رئالی ها در مورد عقب نشینی از جذب او دچار اشتباه شده اند. در حال حاضر هدف اصلی مسئولان رئال برای نقل و انتقالات تابستانی بعدی نیمار است و البته برنامه جذب هازارد نیز مشابه جذب کورتواست. عدم تمدید قرارداد از سوی هازارد در حالی که تنها تا 2020 با چلسی قرارداد دارد، باعث می گردد تا تابستان بعد، رقم انتقال او کاهش قابل توجهی پیدا کند و بهترین فرصت برای حمله رئالی ها برای جذب او مهیا خواهد شد.

هازارد البته بار دیگر تایید کرد از پیوستن به رئال استقبال می نماید: اگر روزی بتوانم به رئال بپیوندم، بسیار خوشحال خواهم شد و اگر اینطور نگردد، در چلسی خوشحال خواهم بود. همسرم هیچ مسئله ای با انتقالم به رئال ندارد. او هر جایی که بروم با من می آید.

ساری، هازارد و خوشگذرانی

مائوریزیو ساری سرمربی چلسی به تمجید از ادن هازارد پرداخت و تاکید نمود که ستاره بلژیکی هنوز جای پیشرفت بسیاری دارد. او گفت: هازارد بازیکن بسیار خوبی است و فکر نمی کنم خودش هم بداند چقدر جای پیشرفت دارد. فکر می کنم او می تواند در بین سه یا چهار بازیکن برتر جهان باشد. مشکل این است که او برای لذت بردن فوتبال بازی می نماید و گاهی متوجه نمی گردد که باید از خوشگذرانی به درو کردن عناوین برسد. در نهایت، شما میوه کوشش خود را می چینید. رویکرد او مثبت است ولی این رویکرد می تواند برای او محدودیت ایجاد کند. باید سرش را بالا بگیرد، به اطراف نگاه کند و ببینند که یک جهان مقابل اوست و می تواند با پاهایش نشان دهد که نه تنها در بازی انفرادی، بلکه بازی تیمی هم چقدر خوب است.

علاقه هازارد به مورینیو

ادن هازارد، ستاره چلسی تاکید نمود که دوست دارد بار دیگر با ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد همکاری کند. هازارد بین سال های 2013 و 2015، دو سال برای مورینیو بازی کرد و قهرمانی لیگ برتر و جام اتحادیه را کسب نمود. خاطرات شیرین آن سال ها آنقدر پررنگ بوده که هازارد برای همکاری دوباره با آقای خاص ابراز تمایل کرد. او گفت: فصل آخر با مورینیو خیلی خوشایند نبود. ما قهرمان نشدیم، از روند پیروزی های روتین خارج شدیم، اما اگر از من بپرسید دوست داری با کدام مربی دوباره همکاری کنی، پاسخ مورینیو خواهد بود.

هازارد درباره اخلاق مورینیو گفت: اگر نتایج خوب نبود، او از بازیکنان انتقاد می کرد، شما این را می دانید و برای من کمی طول کشید تا با این موضوع کنار بیایم زیرا بخشی از شخصیت اوست. اگر پیروز شوید، مورینیو بهترین مربی است که می توانید تصور کنید. او دوست شماست، هر کاری بخواهید می توانید انجام دهید. یک روز استراحت؟ او به شما دو روز استراحت می دهد. اگر همه چیز خوب پیش برود، مورینیو فوتبال را مثل من نگاه می نماید، ساده و راحت. حتی تصویر ساخته شده از او که خیلی دفاعی است هم خیلی بد نبود.

12

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2419

به "هازارد و چلسی؛ یک قدم به پیش، یک قدم به پس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هازارد و چلسی؛ یک قدم به پیش، یک قدم به پس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید